El Vallès Oriental supera en dos punts la mitjana catalana en èxit escolar

El Vallès Oriental registra gairebé 1.000 alumnes menys que el curs passat

Foto creada por IA

Durant el curs 2024–2025 s’han registrat 72.175 matrícules als centres educatius del Vallès Oriental, una xifra lleugerament inferior a la del curs anterior (73.071) i a la de fa dos cursos (73.971). El descens, de 896 alumnes (-1,2%), presenta diferències segons el nivell educatiu.

L’anàlisi fet des de el Consell Comarcal del VOr mostra que els increments més significatius es concentren a la secundària postobligatòria, especialment al batxillerat, amb 118 alumnes més (+2,2%), i als cicles formatius, que creixen un 4,17%, amb un augment destacat al grau superior (+187 alumnes, +6,17%).

Per contra, les etapes d’educació infantil són les que registren un retrocés més marcat, especialment la segona etapa (I3 a I5), que perd 362 alumnes (-3,6%), i la primera etapa (0–3 anys), que disminueix en 117 matrícules (-2,8%).

Pel que fa a l’èxit escolar a l’ESO, la comarca se situa per sobre del 89% en la majoria dels cursos (excepte la taxa masculina a 3r i 4t d’ESO), amb millors resultats entre les noies. El Vallès Oriental supera en dos punts la mitjana catalana (87,9%) i millora els resultats del curs anterior. La taxa de repetició és més alta a 4t d’ESO, especialment entre els nois (13,02%) en comparació amb el 4,70% de les noies.

La Nota Informativa també inclou un resum de l’estudi “Inserció laboral de les ensenyances professionals”, elaborat pel Departament d’Educació i Formació Professional i el Consell de Cambres de Comerç.

Entre les principals conclusions destaca que augmenta la taxa d’inserció laboral dels joves amb estudis de formació professional, i que més del 54% continuen formant-se després d’obtenir un grau mitjà o superior. A més, la majoria de les persones titulades (72,9% en grau superior i 77,9% en grau mitjà) consideren que el seu treball està directament relacionat amb els estudis cursats, cosa que mostra una bona adequació de la formació professional al mercat laboral.