Tal com va explicar Alba Barnusell, l’artista escollida per al disseny de la imatge de l’Ascensió 2025 és reconeguda pel seu treball en temes d’economia circular, tenint la sostenibilitat com a eix bàsic en tots els seus projectes que, fins i tot, han estat premiats. Tot això la col·locava com una aposta segura, d’èxit, per dissenyar la imatge de Granollers per a les famoses Fires i Festes de primavera de Granollers, les més antigues de la ciutat, d’aquest any i dels pròxims.

La mateixa dissenyadora, Núria Vilà, va explicar que el primer que va fer (seguint la filosofia del menys és més) va ser traslladar al disseny la Festa, i la Festa, al seu entendre, és color. Per això va escollir un sistema cromàtic de sis colors que es combinen entre si i que donen com a resultat sis cartells diferents amb canvis de colors i unes banderoles triangulars que són tradicionals en tota Festa i, per tant, reutilitzables any rere any.
Un motiu de sempre i un altre de més modern que es fusionen a través de diferents tipus de lletra, on destaca la “A” d’Ascensió com a eix vertebrador i central d’aquesta Festa d’aleshores, d’ara i de futur, i que pretén convertir-se en el símbol reconeixible de l’Ascensió d’aquí endavant.
Observeu les fotos d’aquest reportatge, estem segurs que us agradaran. Ben aviat tots identificarem aquesta A, aquesta banderola i aquests colors amb les Fires i Festes de l’Ascensió de Granollers.
