La iniciativa s’emmarca dins la campanya que l’organització desenvolupa durant els darrers dies per denunciar els desnonaments i reclamar canvis en les polítiques d’habitatge. Durant tota la jornada, diversos membres del col·lectiu van romandre al lloc repartint informació i explicant als ciutadans els objectius de la seva reivindicació.
La presència de les estructures en un dels espais més emblemàtics i concorreguts del centre de Granollers va cridar l’atenció de nombrosos veïns i visitants que transitaven per la plaça al llarg del matí i de la tarda.
Fonts presents al lloc van assenyalar que agents de la Policia Local es van desplaçar fins a la Porxada per requerir informació sobre la instal·lació, tot i que finalment l’activitat es va desenvolupar amb normalitat durant tota la jornada sense que es produïssin incidents destacables.
L’acció arriba només dos dies després d’altres iniciatives impulsades pel col·lectiu en diferents punts de la ciutat dins d’una campanya centrada en la problemàtica de l’habitatge i els desallotjaments.